חדשותצרכנות

2025 באופנת נשים – שנה של קיימות גם בעולם האופנה

אופנת נשים 2025

נדמה שכל העסקים, כל הממשלות, כל הפלטפורמות וכל התאגידים הגדולים יישרו קו. המגמה? קיימות והפחתת פליטת גזי החממה. הפחמן הדו חמצני הפך לאויב מספר אחד, וגלים של שערוריות ומספרים מסמרי שיער מכים בחופי התקשורת. זה נכון בכל המגזרים בלי יוצאי דופן, פרט, אולי, לתעשיית הנשק.

בכל הנוגע לתעשיית האופנה, אולי חלקכם זוכרים חלק מהשערוריות, צבעים רוויי כימיקלים מסרטנים, העסקת ילדים ותנאי העסקה ירודים במיוחד, וכמה שמות גדולים ומוכרים שאנו לא נציין כרגע. מה שרבים לא מכירים זה את המספרים עצמם, מספרים שמשאירים אותנו בהלם, שלא לומר בכעס.

מה השינויים הצפויים לטובה באופנת הנשים?

  1. מעבר לצבעים ידידותיים לסביבה – פיתוח טכנולוגיות חדשות לצד מינוף טכניקות עבר וחומרים כמו פיגמנטים טבעיים הם פתח דרכו נכנס אור רב לתעשייה זו. צביעת הטקסטיל הפכה כבר מזמן מתהליך טבעי שמנצל לטובה מיני גוונים ופיגמנטים שנוצרים בדרך הטבע, לתהליך כימי לחלוטין, בו משתמשים בחומרים שונים ומשונים, חלקם רעילים ומסוכנים, כדי לייצר צבע עמיד יותר וזול יותר להפקה. כל זה הולך להשתנות בשנת 2025, ולמען האמת השינוי כבר התחיל.
  2. מעבר לבדים אקולוגיים – בד עשוי מחומר, וחומרים מסוימים בריאים יותר לכדו"א מאשר חומרים אחרים. די לפלסטיק ולסיבים הסינטטיים וקדימה לעבר קיימות ובדים אקולוגיים. כותנה ופשתן, לפעמים גם מגידול אורגני, ובטח שמגידול בר-קיימא, כל אלו עולים לכותרות וצובעים אותן בירוק בוהק, כנגד האדום המסוכן אליו הגענו עם תעשיה זו עד כה.
  3. שימוש בחומרים ממוחזרים – קרוב למאה מיליון טונות של אשפה נוצרת מדי שנה ומושלכת מדי שנה מתעשיית האופנה, כאשר אחוז גבוה מאוד מזה מגיע מאופנת נשים. הגיע הזמן להשתמש בכל החומרים האלו, והתעשיה לוקחת צעד אמיץ ונועז לעבר עולם המחזור. לא רק שיפור החומרים החדשים שבשימוש, אלא גם מינוף של החומרים הישנים שניתן בהחלט למחזר לשימוש חוזר, צעד מבורך לכל הכוכב הזה.
  4. יישור קו עם דרישת הרשויות – נדמה כי החברות הגדולות ביותר מיישרות קו עם המחוקק והרשויות, משתפות פעולה עם האג'נדה, ומספקות דוחות כנים ועדכניים על המצב. לדבר זה אין תקדים, וטוב לראות כי ראשי התעשייה עצמם מתגייסים לטובת העניין.

ומה נראה על המסלול?

על המסלול עצמו נראה מעבר לבדים קלים יותר, פשתן וכותנה, אוורירי ונעים למגע, כאשר נוחות היא המוטיב המרכזי. מעבר לכך, כהד ליופיו האינסופי של הכדור, אנו רואים עיצובים בצבעים נועזים וחזקים, שלא מתפשרים על מקומם בעין המתבונן.

האמת היא ששינויים אלו ואחרים צפויים להתרחש גם ביתר ענפי האופנה, ובכל זאת, אופנת הנשים היא עדיין התעשייה המובילה ללא עוררין. זה נכון שגברים כיום גם חווים את עצמם כישויות אופנתיות, עסוקים בבגדים ואקססוריז, יופי ולייף סטייל, אבל התעשיה עדיין, בעיקרה, לנשים, ושם השינוי הגדול ביותר צריך להתרחש.

קרדיט: freepik.com

Back to top button